زونا Things To Know Before You Buy

Wiki Article

زونا بیماری است که با جوش‌های پوستی دردناک و تاول‌هایی همراه است و در یک طرف بدن، به طور معمول صورت یا نیم تنه بالایی بدن اثر می‌گذارد. به این بیماری ممکن است تبخال زوستر یا زوستر نیز گفته شود.

اختلال شخصیت پارانوئید چیست؟ آیا این اختلال قابل درمان است؟

محققان دریافته‌اند عدم توجه عاطفی، فیزیکی و مراقبتی دوران کودکی، نقش مهمی در ایجاد این اختلال در نوجوانی و اوایل بزرگسالی دارد.

​هر کسی که مبتلا به آبله‌مرغان شده باشد، می‌تواند در آینده مبتلا به زونا شود. ​​​​​​​​در واقع، تخمین زده می‌شود که از هر ۳ نفر در ایالات‌متحده، ۱ نفر در طول عمر خود ممکن است به زونا مبتلا شود.

۱۰:۰۰ پماد ضد درد و نحوه‌ی استفاده از آن؛ پاسخ به ۸ سوال مهم ۱۶ بهمن

فقط تماس مستقیم با مایع داخل تاول‌ها می‌تواند ویروس را گسترش دهد. بنابراین، پوشاندن تاول‌ها خطر سرایت بیماری را کاهش می‌دهد.

محل بثورات زونا می‌تواند متفاوت باشد. اگرچه این عارضه ممکن است تقریباً در هر نقطه از بدن ظاهر شود، اما بیشتر آنها روی نیم تنه بالای بدن و صورت (از جمله چشم، گوش، دهان و کمر) اثر می‌گذارند. این بثورات مشخصه به صورت نوار مانندی هستند که فقط در یک طرف بدن (راست یا چپ) تأثیر می‌گذارند و معمولاً از خط میانی کمر عبور نمی‌کنند.

انواع قطره و اشک مصنوعی و تفاوت آن‌ها عروق کرونر قلب بی اختیاری ادرار چیست و چگونه درمان می‌شود؟ دوره خاموشی لوپوس و مهمترین علائم آن قرص متورال یا متوپرولول چیست؟ موارد استفاده، هشدارها، عوارض مشاوره با پزشکان رسا

بثورات به عنوان دسته‌هایی از لکه‌های قرمز کوچک که به تاول تبدیل می‌شوند، ظاهر شده که ممکن است شبیه به آبله مرغان باشند. سپس تاول‌ها باز می‌شوند و به آرامی شروع به خشک شدن می‌کنند و در نهایت پوسته پوسته می‌شوند.

برای مثال کسی که دچار ایا بیماری زونا پرهیز غذایی دارد این توهم شده‌است که یک شخصیت مهم سیاسی یا ادبی است، می‌تواند در دسته مبتلایان به پارانویای مطلق بگنجد.

معانی ضمنی و پنهان در اظهارات یا نگاه های معمولی دیگران می خوانند.

[۲] افراد پارانوئید معمولاً فکر می‌کنند که دیگران برای آزار و اذیت آن‌ها می‌کوشند یا فکر می‌کنند که دیگران به دنبال توطئه علیه آن‌ها هستند.

به جرات می‌توان گفت که ازدواج با اختلال شخصیت پارانوئید یکی از سخت‌ترین تجربه‌هایی است که یک فرد می‌تواند در زندگی داشته باشد.

اگر زونا بر دهان تاثیر بگذارد، فرد ممکن است این علائم را تجربه کند:

Report this wiki page